قطره آب
بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ یک شنبه 27 دی 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

سلام دوست خوبم

من یک قطره ی آب هستم که حالا در یک رودخانه زندگی می کنم .

امروز به خانه ی شما دعوت شده ام تا داستان زندگی ام را برایتان تعریف کنم .

می خواهم تو را با خودم به یک مسافرت ببرم

خورشید خانم هر روز نور طلایی خود را به روی دریا و رودخانه می تاباند .

آب رودخانه ها و دریاها کم کم گرم می شود .

بعضی از ما قطرات آب بخار می شویم و به هوا می رویم .

من هم که حالا به بخار تبدیل شده ام همراه با دیگر دوستانم بالا و بالاتر می روم .

قطره کوچولو

وقتی که به ان بالا بالاها رسیدیم در ان جا هوا سرد می شود .

ما بخارها با هم جمع می شویم و باز به قطره های ریز آب تبدیل می شویم .

حالا ما قطره های ریز وقتی در کنار هم قرار می گیریم ابر را تشکیل می دهیم .

وقتی ابرها سنگین شدند ، آن وقت باران می بارد .

همان قطره های ریز آب که قبلا با تابش خورشید بخار شده بودند باز هم به زمین بر می گردند .

و این طور من ، قطره کوچولوی رودخانه ، باز هم به خانه اولم برمی گردم .

 

 

قطره کوچولو

کودک باهوش ، امیدوارم که از این سفر لذت برده باشی و مطالب مفیدی را یاد گرفته باشی .

حالا هر وقت به کنار دریا یا رودخانه ای رفتی من را به خاطر بیاور .

روز خوبی داشته باشی ... خدا نگهدار


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: